Sunday, February 24, 2013

Novel + hujan =???

 

Assalamualaikum semua.. hai semua.. Apa cerita?? haa? xde cerita? hmmm, camne nak hidup kalo xde cerita? actly same laa kita, aku pon xde cerita nak share. Memang la tengah sem break tapi tak kemana pon haa!! duk umah jee. nak g mane.. cuti yang amat membosankan, tak reti la nak desrice pepanjang.
        Masa yang ade ni pon hanye diluangkan dengan novel.. tadi baru habeskan 1 novel.. karya Ayu Emelda.. mmehh laa aku sinopsiskan dari xde mende nak taip kan??? hehehe  novel die not bad laa but not so interesting for me..mengisahkan Qisya yang menanti kehadiran seorang lelaki bernama Akim y di cintai sejak dibangku sekolah. hampir lapan tahun mereka sering berhubungan. Akim seorang pelajar yang melanjutkan pelarannya jauh di negara sejuk UK sering menaburkan janji  dengan Qisya untuk mencapai satu matlamat untuk berkahwin. Namun, selama lapan tahun hanya janji diatas angin. Akim tidak pernah menghantar sebarang tanda sebagai ikatan dalam perhubungan mereka. 
      Dalam pada masa yang sam, Zarif seorang anak tauke emas yang terkenal dikampung juga merantau jauh di negeri sejuk, menyimpan rasa syg terhadap Qisya sejak dari kecil, namun sehingga meningkat dewasa barulah sayang itu berputik menjadi cinta. Meski pun Qisya dah berpunya itu tidak menghalang Zarif memikat hati gadis itu. Sudah 3kali pinangan keluarga ZArif ditolak, berputus asa tidak pernah ada didalam kamus hidup nya.. 
       PERsoalannya, siapakah pilihan hati Qisya Ammara..? ketulusan dan keikhlasan cinta zarif terhadapnya ataukah janji-janji Akim yang tersemat selama ber tahun??
                korang nak tahu, beli laa novel bace sendiri. kalo aku story, tak abes laaa duet korang. ?? xlaku laa novel penulis... HAHAHAHA!!


Thanks sudi membaca Entry ni

0 00 orang cium I: