Sunday, September 9, 2012

Dengan lafaz bismillah ku mulakan bicara ku...


Bismillahirrahmanirrahim... 


atas persoalan cinta yang ku cipta, masalah yang ku cari, dosa yang ku lakukan kini aku temui cahaya yang menuntun aku ke arah yang baik... dalam kehidupan manusia tidak selalu diatas, dan tidak selalu dibawah.. adakala kita berjaya ke atas dan adakalanya aku tersungkur dibawah.. aku bukan Nabi yang tidak pernah melakukan kesilapan... aku hanya manusia biasa yang sering tersilap langkah tersasul laku... Namun kini aku sedar dalam seumur aku ini masih panjang dan jauh lagi perjalanan aku yang harus ku tempuhi... melakukan kan kesalahan sangat seronok... hidup bebas bersuka ria.. aku akui aku juga mencari kebebasan hidup keseronokan dunia sampai aku terlalai.. lupa siapakah aku, dimana kedudukanku, apa tugas ku sebagai seorang anak, sebagai seorang pelajar dan sebagai seorang hamba.. kini ku sesali segala kelalaian aku... 
kini aku mahu pergi, pergi keluar dari kehidupan silam ku... tapi aku keliru dan aku takut akan cemuhan dan hinaan masyarat sekeliling... bagaimana harus ku tempuhi ????

itu lah manusia, lebih melihat keburukan dari kebaikan, kebaikan yang dizahirkan dilupakan tapi kesalahan yang tak tersengaja itu dicanangkan dari mulut kemulut... 

Thanks sudi membaca Entry ni

0 00 orang cium I: